Mysig lördag

Jag älskar när det regnar. Idag regnar det här, vilket det inte gjort på månader! Verkligen härligt. Efter jag kom från hundutställningen har jag lagat massa vårrullar och sojakött som jag frusit in i portionsförpackningar. Skönt att ha det klart så jag kan tina något efter praktiken. Jag köper inte färdigmat, för att jag tycker att det känns ofräscht efter jag har ätit det.. Och det är ju inte det bästa heller så bra att inte vänja sig vid det. Detta innebär att jag har lagat mat nästan varje kväll efter praktiken (vilket innebär halv åtta på kvällen) men det har varit jobbigt så nu har jag lite saker att micra när jag inte orkar laga mat. Både micra och mikra ser konstigt ut att skriva... VÄRMA I MICROVÅGSUGNEN. Eller mikrovågsugn?

Förresten, jag är med i panel, en undersökningssajt där man svarar på test som olika företag ber Panel att genomföra, så får man poäng som man sedan kan växla till pengar. Jag har varit med där några år och förut har jag skänkt allt till cancerfonden, så nu tyckte jag att jag kunde få unna mig själv något denna gången. Tydligen kunde man växla in poängen på presentkort-torget och få hundra kronor i presentkort på nästan vilket ställe som helst. Jag ska passa på att ta Panduro, då kan jag köpa pysselgrejjer, blev ju så sugen när jag var där för att handla till BIV. Toppen!!

Ikväll blir det förmodligen filmkväll med hjärtat. Over&out.

Fick rätt vårrullsdeg av mamma, såhär ska det se ut för bövelen!

 

 

Vaddå brända? Vem sa det? Hallå?!!

 

Här är länk till recept som jag själv gjort :)



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0