1:a maj !

Redan maj, vad snabbt tiden går! Hela våren är nästan förbi. Nu är det sista månaden i skolan, B-uppsats och massa plugg blir det. Sedan börjar jag jobba på Bistro, restaurangen vid stranden där jag sommarjobbar! Har jobbat där två somrar innan, så det ska bli ganska roligt. Det är ett slitigt jobb kan jag säga, inte många pauser och sjukt höga krav, men ändå väldigt roligt. Kollegorna är så jävla trevliga och gästerna också för det mesta. Jag måste ju skryta med att säga att många gäster har gett chefen och Simon komplimanger för att jag är såå duktig och trevlig :p Simon är den serviören som jobbat där längst och jag dör om han inte jobbar där i sommar!!! Jag vill inte ha det största ansvaret, noo, noo!


Nog om det. Ska nog förhoppningsvis kunna ta lite foto och visa er sen när jag börjar jobba där. Här är lite foton från igår förresten :)

   


När jag satt och skrev inlägg om glassarna igår så kommer någon och jag tror det är min brorsas bästa polare som börjar snacka med pappa, sen kommer Dilshad in genom dörren haha. Vilken överraskning, jag trodde inte ens att han hade börjat köra från Malmö då.

Som tur var hade jag hysat nice kläder på mig, hade ju inte kunnat byta om inför middagen om han redan var där ju!  och hade inte velat sitta i blå gympashorts och linne vid middagen haha, så som jag är klädd nu. Men jag hade i alla fall på mig mina tajta jeans som liknar jeansleggins och ett långt svart linne. Ví fick chansen att snacka med mamma och pappa ett tag, vilket var trevligt. Snackade om Rosengård och fördomar osv. Sen lagade vi middag ihop, när alla stuckit iväg. God, enkel pasta som ni finner receptet på här, i min vegetariska blogg!!

Till dessert blev det chokladglass med hallon och en klick grädde. Vad fint och gott det kan bli när man inte ens kan laga mat :P Äh, jag har blivit lite bättre kan jag säga!! Och älskling har blivit några steg närmre vegetarian. Han hade köpt skinka till jobbet men har inte kunnat äta utan att må illa. Jag skulle bli så otroligt lycklig om han blev vegetarian :) Men jag pressar honom inte, jag lovar. Han får tro och tycka som han vill, jag inspirerar honom bara :) Så tro inte att jag sitter och skriker på honom när han äter kött *tihi*. Or do I ???

Efter maten blev det mys och dokumentären på tv om mannen som blev gravid. Sen lite singstar, men sen kom brorsan och hans tio polare och började festa i uterummet, så då åkte älsk hem och jag satte mig med marsvinen och myste framför En geishas memoarer, mycket bra film!

Oj, där hade ni min valborgskväll,. blev ett långt inlägg, men jag är verkligen på blogghumör idag! Watch out ;)

Kommentarer
Postat av: köttätaren sofie !!

jag hoppas simon inte är där =D vill att du ska ha all ansvar =D fan vad jag är taskig va ?! nej men jag tror även om han nu inte är där så tror jag du får kanske lite bättre självförtroende vad gäller jobbet, alltså att du ser att alla kommer och frågar dig...du får beröm, du känner dig väldigt viktig...då blir man lite glad och känner sig skitbra..jag menar han kommer kanske att jobba där i år, kvittar väl, du kommer väl ändå att ha bra självförtroende för att du har ju trots allt jobbat där 2år innan..eller ja...två sommrar innan, vi ska inte överdriva nu va =P.



du jag älskade din pasta =D käkade som en riktig oinke ! det va ju fan riktigt gott..! jag vill att du ska laga något gott som har med soja att göra för att jag har aldrig smakat det ! kanske soja korv, soja..någonting...bara till mig kanske du behöver inte käka det om du ej gillar det din tönt =D



kyss min dröm <3

2009-05-02 @ 08:59:00


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0