Kryddig quornpastasås



Passar såväl vardags som vid lite festligare tillfällen. Med ett glas vin till och dukat fint om man föredrar?

Ingredienser:
Dolmio pastasås, extra kryddig (tomatpure funkar inte, blir inte alls samma sak! Köp den jag skriver för fasiken! :p)
Quornbitar
Salladsärtor
Färska champinjoner
Lite vatten

Hur mycket du ska ta, är helt upp till dig och hur många personer ni är! Jag tog en halv burk sås samt ca 1 dl vatten till mig och mamma.

Färsk pasta (finns i kyldisk och kostar ca 11:- för 1-2 portioner)

Stek quornbitarna i olivolja, häll på salladsärtorna och champinjonerna när de blivit lite stekta (eller direkt för quorn har en förmåga att brännas fast och detta undviks till en viss grad om du blandar i grönsakerna!). När det är lite lagom färdigt så häller du i dolmiosåsen och sedan så mycket vatten som passar dig, beroende på hur tjock pastasås du vill ha. Jag tog ca en dl.  
Låt koka i tio minuter

Om du använder färsk pasta behöver du bara koka den i tre minuter. Annars kan du sätta på pastavattnet samtidigt som du börjar med såsen.

Bon appetit! Supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0