Spontanmiddag och pimienta roja

Vid tretiden igår tänkte jag att "nej men vi måste ju ses och äta ihop när vi ska jobba sen, vi kan ju inte äta ensamma". Vid den tiden antog jag att det mesta hade stängt så jag började koka soppa på en spik hemma.

Meny:
Marinerat sojakött
Wokade kryddade nötter
Oliver, gurka tomat
Linsröra
Ugnsgrillad paprika och lök

Till dessert Leilas knäckiga äppelkaka med päron för hade inga äpplen hemma.

Maten blev lyckad, spillde en halv paket krydda över hela spisen. Kostas kom och det var hyfsat gott. Drack lite vin och spelade alfapet, geni och ego. Ganska bra början på en arbetskväll tycker jag.

Vid tolvslaget var det bara fyra gäster hos oss så vi kunde skåla med lite champange och krama varann gott nytt år. Sen satt jag i garderoben och filosoferade resten av natten.

Jag bryr mig inte att jobba på nyår, tycker det hela är överskattat och har tyckt så de senare åren. Såklart är det ändå mysigt med nyår, det måste man ju tycka :P Men nu är det 2013 och hoppas alla mår bra idag *haha*

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0