Brijani

Idag var jag hos min vän i Helsingborg. Det blev indisk mat, supergod brijani med grönsakssås och naan. Starkt men höll ut, måste lära mig äta starkare hehe. Det var svingott. Snart ska jag lära mig göra egen brijani, inte indianstyle utan arabianstyle. Louise ska lära mig under matlagningskurs. Kurstillfälle två ska jag lära ut min bästa haloumirätt ;)
 
Efter middagen blev det baklavainköp och kaffe hemma hos honom i hans nya superfina lägenhet. Härligt med massa babbel och komma iväg lite från Malmö.
 
Så var det torsdag och dags för helgjobb. Sitter och har hållit mig vaken till 02.30 för att vänja mig inför nattjobbet i helgen. Är svinhungrig nu. Vet inte vad som hänt, jag är hungrig konstant. Men pallar aldrig äta något för har inte något tillräckligt nyttigt/hälsosamt hemma. Känns som en handling är behövlig och nu ska jag gå och äta vad jag nu har hemma.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0