Helt från vettet

Min kära bror lärde mig något häromkvällen. Tydligen är det så att man som tjej inte kan vara trevlig mot killar utan att de anar ett intresse. Han sa att vi gör de förvirrade.
 
"Okej så jag kan inte vara trevlig även om det är en tjej där?"
"Nej, du får vara mer trevlig mot tjejen än mot killen".
 
Lagom trevlig alltså. Men jag är inte en lagom-trevlig-person. Jag brukar oftast dra på hela kavalleriet när jag är trevlig, annars inte trevlig alls.
 
En annan killkompis sa att om kille kommer fram och ställer en fråga på gatan, svara inte med ett leende! Svara kort och koncist på frågan (som en datormaskin). Ett leende kan ju missleda honom.
 
Jag är nämligen en person som inte är vidare förstående över killars intresse. Om jag inte visar något tillbaka vill jag att de ska lämna mig ifred, inte fortsätta för med mig funkar inte det där med uthållighet. Men nu visar det sig att det kan vara mitt eget fel att jag råkar utför dessa saker.
 
Man kan inte vara trevlig. Vart är världen på väg för bövelen?
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0