Vilken dag

Detta kändes som första dagen på ett nytt kapitel. Samma bok, men nytt kapitel.  Första dagen på praktiken var så himla bra. De tar mig på allvar, har fått nykel, epost och min handledare vill ha med mig på massa aktiviteter. Allt känns spännande. De lagar mat oftast tillsammans under lunchen och äter gemensamt, hur mysigt som helst. Plus i kanten att det oftast blir utan kött :) Även om de inte är vegetarianer äter de mest vegetariskt. Way to go. Jag har fått massa att läsa, har redan börjat strukturera sammanfattningen av vad jag lärt mig. Varvar läsningen med att flytta in i deras nya andra hus, som ska vara ett slags aktivitetshus för socialsekreterare, rädda barnen, arbetsförmedlingen osv. Så lite inredning och flyttande varvat med läsning.
 
Hade energin på topp när jag begav mig hemåt i vårsolen. Hade sådan energi att jag lagade en god soppa, nytt recept med sötpotatis, linser, kokosmjölk och krossade tomater. Och städade gjorde jag också medan soppan stod på spisen. Åt gjorde jag framför Gossip girls premiäravsnitt. Jag har bestämt mig för att titta på streaming istället denna säsongen, kan inte hejda mig en hel månad tills det börjar sändas i Sverige.
 
Så konklusionen av denna onsdag är att det har varit en sjukt underbar dag och jag känner mig fjäderlätt.
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0