Ta hand om sig

Ett tjejigt inlägg comin up, men å andra sidan vet jag inte om det är några män som läser denna så nu riktas det till girlsen. Denna veckan skulle varit min röda vecka, men den uteblev. Ni vet oron som växer då, typ vad faan händer här. Har googlat runt lite (för detta har hänt extremt sällan) och ser där att om man varit orolig, stressad, ätit dåligt och speciellt vegetarianer kan kroppen protestera och tänka "nej, du är inte redo att bli mamma när du inte mår bra" och får därför inte igång maskinen. Tänk att kroppen är så otrolig!  Som en instinkt att barn inte ska födas in i en stressad mammas liv som inte tar hand om sig.
 
Jag tycker i alla fall att detta är skrämmande, att jag tagit hand om mig så dåligt. Blir lite ledsen över att jag gjort så. Visst de senaste 3-4 veckorna har jag haft några sammanbrott över stress. Sen jag slutade skolan blev det bättre, men haft lite oro över olika småsaker egentligen! Varit sjukt trött och ätit dåligt. Tydligen är det ännu svårare för vegetarianer att få i sig fett och om kroppen känner det så kan mensen utebli.
 
Men den senaste veckan har jag ändrat mig till det bättre och jag ska bli ännu bättre, måste äta bra för att må bra och inte bry mig om småsaker. Har ändå varit lycklig senaste veckan, och det kommer nog spegla sig nästa månad när allt kommer fungera som det ska igen :)
 
Att kroppen ska behöva visa att man inte tar hand om sig är ju förjävligt, sånt ska man inte låta ske :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0