Spännande planer och pmsbesvär

Är totalt trött efter denna fullspäckade dag. Imorgon väntar veckans, ja månadens, största dag och jag är nervig! Väldigt nervig!
 
Jag ska hoppa av plugget då vi hade komplettering på hela arbetet, så mycket komplettering att vi princip måste göra om allt, går knappt att rädda. Jag har aldrig fått komplettera, knappt fått sämre betyg än C (förutom när jag precis börjat på högskolan) så det känns mysko för mig att få så dåligt. Jag har inget intresse eller energi att göra om det. Nu får vi se vad som väntar. Jag har reflekterat över att jag ganska snabbt slutar på saker... Jag tror det är så att jag väldigt snabbt märker vad som inte funkar för mig och jag lyssnar till mig själv, vilket gör att jag ofta slutar på saker och ting. Men när jag gillar något så stannar jag givetvis. Jag tycker helt enkelt inte att man ska vara olycklig om man inte måste, vilket man väligt sällan måste.
 
Jag har googlat lite på Bellas problem (hon har tappat päls och är argsint). Jag misstänker att hon har en cysta i äggstocken, det förklarar alla hennes symptom. Hon är trots allt ganska gammal och tydligen kan de leva med cystor länge utan att må dåligt, förutom att de blir griniga av hormonerna. Hon verkar frysa eftersom hon tappat massa päls, tänkte sy en liten filtdräkt till henne. Och sen ska jag beställa något som heter munkpeppar som man kan ge henne när hormonerna är igång och hon morrar på Fia. Det tar bort pmsbesvär och lugnar marsvinet. Så nu blir det munkpeppar till både mig och Bella haha, tydligen är det effektivt till människor också.
 
jag och mina donnor :)
 
 
Nu ska Fia kanske äntligen få lite ro här på rapsvägen!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0