Ödmjukhet

Fundering- kan man säga om sig själv att man nått långt? Kan man säga att folk är avundsjuka?
 
För jag tänker. att om jag tycker jag nått långt är det med mina mått mätt. för någon annan är det ingenting eller hur mycket som helst. mitt mål är kanske väldigt högt för mig men för någon med helt andra värderingar eller intresse så är det inte alls något mål som är speciellt märkvärdigt. Så jag tycker nog inte man kan säga att man nått långt rent generellt utan då får man säga att med tanke på ens mål så har man nått väldigt långt. Och sen det här med avundsjuka. Om folk behandlar en dåligt, hur vet man att det är avundsjuka? Det låter på något vis lite självupptaget att tro att enda anledningen att människor kan ogilla en är på grund av avundsjuka?
 
Det här var inget provocerat inlägg utan helt enkelt bara lite funderingar jag har just nu :)
 
en annan sak som jag faktiskt blir provocerad av är kravlistor i kärlek. kärlek är något helt annat än massa saker man vill ha. och jag tror att de som upplevt riktig kärlek vet det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har man satt upp mål och klarat dem så självklart kan man säga att man nått långt, och många gånger när folk behandlar en dåligt så kan det vara avundsjuka. Säger inte alla men många. Speciellt när man är liten. Man kan också ha svårt för en person, man klickar ju inte direkt med alla,och behandlar dem dåligt kanske. Man om jag pratar från mig själv så handlar det mycket om avundsjuka. man försöker helt enkelt trycka ner människor som man tycker har eller är bättre än sig själv. Alla jag varit taskig mot har det varit så, inklusive dg =)

2012-11-14 @ 07:28:01
Postat av: sofie

Nu råkade jag trycka skicka, inklusive när jag var taskig mot dig =) och vilken tur man växer upp och slutar med sånt beteende! Men sen är det långt ifrån alla som växer upp.. finns många som är fast i barnsligt beteende! Hoppas att allt är bra med dig =)

2012-11-14 @ 07:29:50


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0