Skadedjur

Något som är väldigt äckligt och frustrerande är insekter i hemmet. Då och då har jag upptäckt små kryp och har vid varje tillfälle rensat och städat skafferiet, men de har kommit tillbaka. Jag blir så otroligt äcklad och det är också något lite skamfyllt, man skäms över att ha insekter hemma. Nu är jag grymt tacksam över att jag inte bor i Herrgården, Rosengård och har kackerlackor hemma, då hade jag flyttat ut med omedelbar verkan.

Dessa kryp är i minsta laget men ändå otroligt äckligt.  Häromdagen hittade jag till min stora lättnad samt äckelkänsla hålet där dessa kryp verkar komma ifrån. Jag har förut bara sett de med några månaders mellanrum, men här var 3-4 stycken på samma ställe. Nu har jag fått i uppdrag av anticimex att fånga in ett par stycken, ha de i frysen tills de dör och sedan visa upp dem på deras kontor för analys och bestämmelse av åtgärd. I skrivande stund ligger en liten sak i frysen. Det känns inte helt okej att döda dem, även om de är djur som inte hör hemma i min lägenhet. Jag trivs inte med att döda djur, men i detta fallet är jag tvungen om jag vill ha bort dem. Har lagt ut lite knäckebröd i skåpet där jag hittade dem för att locka fram dem. Känns lite udda att mata skadedjur.... ?

Nu ska vi bara åtgärda detta och hoppas att anticimex kommer hem och hjälper mig så jag blir av med dem!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0