Mat

Ibland tänker jag... så mycket tid vi lägger på mat. Sån otrolig tid vi lägger på att handla maten, laga maten och äta för att sedan diska faten. Tänk om vi bara hade behövt äta kanske var tredje dag, som en orm. Fast utan att bli så svullna om magen. Det hade jag gillat. Jag har alltid varit typen som äter för att jag måste snarare än för att jag så gärna vill. Sen finns det dem som är som mig som inte äter bara för att de inte vill. Jag inser att man måste äta och jag försöker få i mig alla viktiga saker. Men håller fast vid att det är förbannat tradigt. Kanske en gång om dagen varit lagom lämpligt också? Inte lägga all tid på att fixa mat och diska.

Som ni hör har jag ett berg av disk bakom mig. Och nu ser det ut att börja regna, det gillar vi! Längesen jag var hemma med regn utanför fönstret.


Kommentarer
Postat av: Sockerlollo

är de ditt kylskåp? =)

2012-05-11 @ 09:40:05
URL: http://sockerlollo.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0