Ansiktsminne

Att mitt minne är bra vore att dra en lögn. Men mitt minne är bättre på vissa punkter och desto sämre på andra. Just att komma ihåg ansikten är jag deffinitivt inte bra på. Detta är en mindre bra egenskap när man är servitris.. Om personen som just beställde skulle råka gå ifrån så kommer jag omöjligt ihåg vart jag ska följa efter. På mitt gamla jobb provade jag tricket med att minnas klädesplagg istället. Okej en blå tröja och blommig scarves, det var lätt. När jag sedan kom fram till kvinnan sa hon :
"Nej, det där är inte till mig". Förundrat vänder jag mig åt höger och tittar runt, ja där sitter den som ska ha maten även hon med blå tröja och blommig scaves. Så den taktiken lade jag bort direkt.

Ikväll på jobbet hände det en liten pinsam incident. Det kom fram en tjej till baren där jag stod, hon var ganska påverkad och sa hej.

Hej, säger hon... Jag vet att jag har sett henne. Hon är en kollega. Men hon jobbar inte här... eller jobbar hon här? Nej. På cuba? Nej. På något av mina gamla jobb *går genom alla jobb jag haft det senaste året*. Lite senare insåg jag att det faktiskt är min kollega från cuba. Vi har jobbat ihop typ 5-6 gånger och pratar alltid så glatt med varann. WTF hur kunde jag inte minnas henne???

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0