Vegansk mat

Jag har börjat äta mycket vegansk mat igen och min mage uppskattar det enormt. Den håller sig smal och aldrig uppblåst. Så äter jag..

Matlagningsgrädde - havregrädde, smakar ingen skillnad



Mjölk till musli / flingor - havremjölk, smakar uppenbarligen mycket havre men om man gillar havre är den toppennyttig!

Smör - Mildas smör är vegetabiliskt


Jag tycker att man kan försöka att byta ut mjölken mot annat ibland, det är inte bra för djuren att vi äter för mycket mjölkprodukter. Mjölk i kaffet kör jag dock stenhårt på. Och främst gör jag detta för att min mage trivs så sjukt bra med denna livsstil :)

Idag testade jag en ny soyghurt från carlshamns mejerier med tropiska frukter som var helt fantastisk, den smakade bara frukt. Om någon ska bjuda hem mig ska ni inte vara oroliga för vad ni kan bjuda på, jag äter fortfarande mjölk bara det att hemma så mår jag bäst i att skippa det :)


Kommentarer
Postat av: LA

åh va härligt! =)

2012-03-29 @ 07:54:13


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0