Inspirerad

Angående mitt inlägg om tjejen som inte rakade sig under armhålan så var mitt mål inte att diskutera eller tycka till om hennes val utan mer varför hon valde det. Jag intresserar mig för att filosofera kring människors val i livet, och inlägget var till för att filosofera kring hennes val. Nu blev det så att jag skrev min egen åsikt om saken generellt, det var inget personligt menat mot henne. Mobbing har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Diskussion om någons val kan aldrig vara mobbning om man inte är elak, tycker jag. Och jag är inte en elak person. Alla får göra precis som de vill, men jag kommer förmodligen alltid filosofera kring deras val. Så nu har vi det avklarat.

Jag är sjukt trött efter helgen, har varit tyst här på bloggen för jag har ju jobbat och stått i. I fredags var jag hemma hos Sofia och blev så väl omhändertagen så. Vi lagade tomatsoppa, tog en promenad och köpte godis i min favoritaffär - nöjesmagazinet. De har allt för alla smaker. Jag somnade som en tönt i typ mitten av filmen haha, hennes soffa var så otroligt skön. På lördagsmorgonen väntade en mysig frukost när jag steg upp. Hon och hennes kille vaknade redan halv åtta en lördag, vuxenpoäng för det! Härligt sätt att spendera en lördagsmorgon men sen begav jag ju mig tyvärr till jobbet. Deras lägenhet är så otroligt fint inredd, Sofia har verkligen lyckats med alla små detaljer. Jag blev själv väldigt inspirerad att leta begagnade fynd direkt när jag får bra inkomst. Begagnade möbler är det absolut finaste, vilka vackra möbler de skapade förr i tiden :)

Märk att "förr i tiden" inte syftar på jätte längesedan utan helt enkelt bara förut i tiden, det vill säga under hela 1900-talet fram till åttio ungefär.


Telefonbord


Sekretär


Byrå - rokoko

Dessa härliga möbler vill jag pryda mitt hem med en vacker dag. Älskar vackra, ståtliga och personliga möbler!

Jobbet har varit bra denna helg, inga bråk, lydiga gäster, trevliga gäster och ordning&reda. Pengar på fredag ;)

Kommentarer
Postat av: lolloann

älskar telefon bodet!

2012-03-19 @ 06:52:15
URL: http://lolloann.blogg.se/
Postat av: Jonna Lilja

Menade inte att du mobba=) menade alla som skrivit på facebook osv att hon är äcklig, sjuk i huvet osv osv. För övrigt så ska vi sälja massa såna gamla möbler=) (från Stoffes mormors hus)

2012-03-19 @ 22:03:29
URL: http://thepinklily.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0