26 000

Har hört att det är bara 30 procent av alla tillfrågade studenter som anser sig klara sig på studiebidraget och lån.. Well medan jag var student och bara arbetade somrar lyckades jag spara ihop 26 000 som jag sedan klarade mig på ett halvår efter examen när jag inte hade något jobb. Med detta vill jag ha sagt att man kan klara sig på de flesta summor, det handlar bara om inställning och hur ekonomisk man är.

Själv saknar jag studentlivet, då hade jag råd att shoppa och ha utekvällar lite då och då, det är inte att vara fattig. Jag tror att folk är för bortskämda, vi ska vara glada som får så mycket i studiemedel överhuvudtaget. Att vi har råd att köpa nya kläder, att gå på bio någon gång ibland, att ta någon drink och festa, det är ju lyx att man klarar det med studiemedel.

Nu har jag fyratusen kvar av mina sparpengar hehe, det får vara min lilla lifesaver om något oväntat händer men framöver hoppas jag kunna stoppa dit pengar istället för att ta.

Kommentarer
Postat av: Sara

Fin blogg!!

2012-03-23 @ 13:50:41
URL: http://chickzz.blogg.se/
Postat av: LA

PRECIS! =)

2012-03-24 @ 23:01:57
URL: http://lolloann.blogg.se/
Postat av: lolloann

Sv; Ja precis och nu kommer jag göra allt för att påverka! Främst yngre och alla de som har bloggar... för ingen snackar om detta! Det är så förbjudet att göra det på en social nivå, super tabu är det! Men det ska inte vara det, det är inte farligt att ta egna initiativ och ställningstaganden det kommer jag jobba stenhårt för att få in i huve på folk! :) Genom att själv vara en "normal" tjej i övrigt, ja är liksom ingen rastafari vegan inte ens vegitarian än.. men det är sån stor skillndad på vad man väljer det behöver inte vara svart eller vitt bara man tänker själv när man göra sin a vardagliga val! Idag verkar det som folk inte ens välöjer sjlva vilket är superskrämmande... hihi tack fan va glad jag blir för din feedback! :D har du anmält dig till blogg.se den dom söker som kan blogga om klimatförändringar?



Inte den frågan som ligger mig varmast om hjärtat, och blogg.se är ju ganska enformiga/tråkiga tror i och för sig inte dom söker en bloggare med egna åsikter dom söker nog bara nån som kan komma med fakta och statistik... men du är så duktig på att skriva och jag tror du skulle kunna kombinera båda. Klimatet hänger ju till STOR del ihop med vad vi äter/djurhållningen... aja vet inte, tänkte bara se om du hade anmält dig?

2012-03-25 @ 13:11:29
URL: http://lolloann.blogg.se/
Postat av: lolloann

Sv; haha snäl vet ja inte, tycker du borde fundera på de jag är hel säker på att du vore grym på det i alla fall! jag har anmält mig men jag tror inte jag är den dom söker direkt.. ja har lite för mycket åsikter osv...

2012-03-25 @ 20:24:18
URL: http://lolloann.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0