Fågelunge

Är sjukt trött efter en kaotisk kväll på jobbet. Mitt öra är så jobbigt, det har fortfarande lock vilket gör mig halvdöd och i min egen värld. När jag kom till jobbet sa min kollega att det var en fågelunge med brutna ben utanför , då blev ju jag och Melissa samt även Kostas så måna om att ta hand om lillen. Det var så fint för dens syskon stod bredvid och vaktade den. Lillen hade brutit båda benen och tog sig fram på knäna, stackaren! Jag ringde djursjukhuset, då miljöförvaltningen hade gått för dagen. Ringde även fågelskyddsmyndigheten. Djursjukhuset sa att om vi tar in den tar de hand om den, men jag skulle ju börja jobba. Melissa har en helt fantastisk mamma och pappa som kom och hämtade den lilla ungen för att ta den till sjukhuset. Då hade den kravlat ända bort till caféet bredvid oss och satt nedanför trappan, lillen kunde ju blivit trampad på när som. Syskonet var tryggt vid dens sida. Vi hade inrett en vinkartong med servetter som lillen fick åka i i ambulansen. Åh stackars syskonet när vi tog den lilla ungen...

Nu är lillen i en annan värld, har fått somna in och lider inte mer. Det var så hemskt att se. Det är hemskt att se allt lidande djur är med om. Är glad att vi kunde hjälpa till. Djursjukhuset var helt fantastiska.

Jag är sliten både fysiskt och psykiskt, behöver en ledig dag att ladda batterierna igen.



Fiskmåsunge ♥

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0