Agree

Såg en statusuppdatering som jag håller med om. "tradigt när folk måste göra allt med sin pojk-/flickvän". Jag har alltid tyckt att det är riktigt trist med sådana par som automatiskt gör allt ihop. Har även haft denna diskussion med olika vänner.

Min åsikt är att man som par inte behöver ha som automatik att följa med varann överallt alltid. Trots att man träffat sin andra halva så kan man fortfarande umgås med respektive familj ensam, träffa släkt ensam, ha en lördag utan varann, åka på utflykter med andra, gå på fest ensam om nu partnern inte vill följa med. Några av mina vänner har pojkvänner som inte är lika sociala som dem, inte slutar de göra sakerna de tycker om för det.
En annan vän till mig blev irriterad över att när hon berättade att hon skulle åka upp i landet till sin familj frågade kollegorna automatiskt "hur ska NI ta er upp", och när hon påpekade att hon ska åka ensam blev de nästan förvånade.

Slutar man vara en egen individ när man träffar en kärlek? Jag tycker man ska göra som man själv vill, men man ska inte ta för givet att hänga med varann som iglar "bara för att". Det är viktigt för mig att bara för att jag har pojkvän ska inte han följa med på varenda släktkalas och varje gång jag träffar min familj. Jag är fortfarande en egen individ. Visst ska han följa med och umgås med dem också, men jag vill inte att någon ska se mig som ihopsatt med min partner hur mycket jag än älskar honom. Sen fattar jag med att när man är kär vill man göra allting ihop, det är ju bra att man trivs ihop. Jag menar bara att man ska akta sig så man inte drar med honom till ALLA kompisträffar, familjeträffar osv.. Så man inte har one on one time med sin vän längre utan bara parträffar.. Tycker det är riktigt tråkigt med sådana par. Man ska aldrig ta varann för givet.

Peace out.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0