Kafferosteri och balkonghäng

Igår när jag träffade Sofia var jag totalt utpumpad av energi efter ett långt personalmöte med massa skäll och man fick höra saker som man blev ganska nedtryckt av. Sofia peppade dock mig till max och sen tog vi en fika på lilla kafferosteriet, supermysigt. När vi satt där och fnittrade och filosoferade var de negativa tankarna bortslagna.
 
Vi mötte upp Carro när kvällen kom, handlade mat och vin och gick hem till Sofia för att slå oss ned på hennes balkong med spritser och sommarmiddag. Där satt vi också och filosoferade om olika saker. Sen hände det roligaste. Jag såg en städbil komma och jag fick panik.
 
"Sofia!! det är städdag IDAG! Du måste ner NUU och flytta din bil!!".
 
Haha jag skrek i panik och Sofia blev helt stirrig. Vi undrade vilket datum det var och jag bara skrek i panik att hon måste ner meddetsamma haha. Jag kutar med henne, springer från hennes port, runt huset mot en väldigt het städkille haha. Jag kommer springade där och "vänta!! vi kommer nu!!". Måste varit en sjukt rolig syn. I sista sekunden hann vi fram innan de lappade, sen skulle vi hitta parkering och Sofia hade aldrig kört bilen innan, det var en lånebil. Hon skulle hissa fram sätet men lyckades bara hissa upp det så hon satt med huvudet i taket haha. Till slut hittade vi en parkering, då körde städkillarna förbi oss skrattande. När vi kom ut ur bilen sa de någon rolig kommentar och jag bara fortsatte tokfnittra över paniken jag fått. Stackars Sofia "nu tar vi och lugnar oss ett par hekto!"
 
När jag sedan promenerade hemåt hände en rolig sak. Jag går och smsar med en kompis och så möter jag en kille som jag inte tittar på så noga, men ser i mitt perferiseende att det liknar honom jag smsar med. Och ser att han går och smsar. Så får jag ett sms "gick inte du precis förbi mig?". Sen skrattade vi en del i luren. Att man kan gå förbi någon med en meters avstånd, det var bara vi där och vi går och smsar varandra. Lite otroligt. Jag kollar ju aldrig på de jag möter, vem vet vilka man mött som man inte lagt märke till? Kanske borde öppna ögonen nästa gång?
 
Är inte supertaggag på att jobba ikväll efter den kritiken jag fick men får väl göra det bästa av situationen.....

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0