En liten parantes

Det händer inte sällan att folk ursäktar sitt köttätande med att de mest bara äter kyckling. Varför det skulle vara bättre än andra djur vet jag inte, kanske för att det är ett mindre djur?
 
Jag skulle bara vilja påpeka att det är ganska skevt. Kyckling borde vara det första man avstår ifrån med tanke på hur de föds upp. 70 miljoner kycklingar slaktas varje år i Sverige bara och de föds upp under avskyvärda förhållanden.
 
Grisar har det inte mycket bättre, 99 % får aldrig se dagsljus och lever också under mycket tvivelaktiga förhållande.
 
Jag uppmuntrar såklart inte någon att äta kött men om man nu vill vara lite bra för djuren så skulle jag säga, sluta med kyckling direkt och ät istället ko eller gris, det är ju betydligt färre av dessa djur som dör då de kan mätta flera magar, 5-8 miljoner om året beroende på ko eller gris. Så ja , min lilla mening var att kyckling är inte bättre att äta, det är många gånger sämre.
 
So long.

Kommentarer
Postat av: Jonna Lilja

Tjurar står uppbundna hela livet. Vet inte om det är mycket bättre.

2012-07-13 @ 10:23:28
URL: http://thepinklily.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0