Svenskar

Det är intressant att höra om hur en person som inte är svensk ser på svenskar. Har fått berättat det för mig av en som bott här under ett par månader. Tydligen om man jämför med Grekland, där "de parkerar på taken om det så finns plats utan att någon reagerar", så här i Sverige om någon står fem centimeter utanför linjen skakar vi på huvudet och säger "ts ts ts". Vi källsorterar som galningar, följer alltid regler, stirrar inte på folk och slänger inte saker på marken.

Jag tycker det är otroligt kul att höra hur andra ser på oss. Jag är ju också intresserad av kultur. Jag är nog fan så svensk man kan vara. Bortsett från att jag inte är den som alltid gör som alla andra vill att jag ska göra. Det är något som är svenskt. Man ska göra det andra förväntar sig att man ska göra. Men i övrigt är vi nog mycket för regler.

Jag gillar regler och jag ogillar att bryta dem. Töntigt mycket. Men när det sociala regler så bryr jag mig inte så värst mycket, tycker var och en ska göra som de vill.



Ja varför är svenska tjejer så heta? :P

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0