Pengar rinner iväg

Gårdagen skulle vara dagen då människor blir rika och spenderar. För mig är det nästan ångest. Lönen kommer inte förrän 25 februari och jag har runt 4500 kvar på sparkontot. Sen är alla pengar slut. Och ligga på noll på sparkontot är fan inte roligt. Men å andra sidan får jag försöka tänka att jag klarat mig på runt 20 000 i cirka fyra månader och det är jävligt bra gjort...

Får försöka se det som en utmaning att tanka kontot med sparpengar igen. Men just nu känns det inte så roligt att jobba så mycket och inte ha pengar att använda. Ett halvår utan pengar kommer det vara i februari. Sjukt. Längtar efter pengar! Haha.

De senaste dagarna har jag arbetat, skrattat massor på jobbet. Idag är det bara sex timmars arbetsdag och jag har fått rätt att ta med egen mat så nu får jag även i mig proteiner och inte massa kolhydrater så jag går upp i vikt också.

Tragiskt inlägg, men med en optimistisk touch ;)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0