Just fun

Just nu är jag inne i en period då jag bara vill ha roligt. Jag känner att jag inte orkar bry mig om saker och ting, på både gott och ont. Tyvärr har jag börjat känna det som hopplöst att få ett jobb inom min utbildning för dels har jag för lite erfarenhet och sen är jag för ung, tror jag dessutom. Har hört att de söker personer med mer livserfarenhet och högre ålder. Jag ska ge järnet att söka jobb denna månad då jag är ledig från mitt jobb men det känns hopplöst. På ett sätt bara tänker jag att jag kan vara på ett servicejobb tills jag blir äldre, men det går ju tyvärr inte då utbildning är en färskvara. Som ni alla vet så tror ju folk att jag är runt 20 år. Så som min killkompis sa - just typiskt att jag ska välja den enda yrkesinriktningen där det är NEGATIVT att vara ung och se ung ut. Det kommer antagligen ligga mig i fatet vid intervjuer. Inte bara är jag för ung utan jag ser verkligen för ung ut också. Vad ska jag göra åt det då. Börja röka, dricka, äta skräpmat för att plussa på några år? Vilket lyxproblem, jag är ung och fräsch med strålande hud *haha* och detta är något negativt.

Sjukt stressande det här med arbete som ni nog kan förstå.

Sen är mina jobbcoacher helt efter. Blir så jävla bitter. Jag var där tre gånger och nu vill de ha värsta papperna från min arbetsgivare, kan de inte bara låta mig vara? Varför ska de ha papper? Om jag förstått det rätt ska de få ersättning för att jag får jobb vilket är sjukt eftersom de inte hjälpt mig ett satans dugg.

Jag bara orkar inte bry mig. För det är så mycket att bry sig om. En sugig ekonomi som i och för sig är på väg att stabiliseras.. Jobb som verkar vara ouppnåeligt...

Glad är jag att jag har megafina människor i mitt liv just nu. Just nu är allt perfekt på relationsfronten, älskar mina vänner ♥ Har inte någon i mitt liv som jag inte vill ha där, inte heller någon saknas som jag skulle vilja ha där.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0