Enhörningar och regnbågar



Min kloka bror brukar säga till mig..
"Livet är inte bara enhörningar och regnbågar".
Detta för att han tycker att jag är förbannat naiv
och bara vill se sagor med lyckliga slut.
Filmer med lyckliga slut.

Men jag ser det som så.. att världen är för jäkla dyster så det
hjälper en hel del att själv vara lite naiv och glittrig och star-dust-ig.
Och med tanke på allt elände man ser så kan man få slippa det
när man ska kolla på film.
Då kan man väl bara få komma in i en annan värld?
Har hört att jag är naiv sen gymnasiet av min lärare.
På något sätt tror jag att jag kan gynnas av det  - men nu är jag väl bara naiv.

Kommentarer
Postat av: sockerlollo

Hihi sådär är jag också, "naiv" alltså men det är inte för att jag är dum, det är för att jag tror på att vi själva väljer våra liv till en väldigt stor del. Så om jag väljer att tro på regnbågar istället för regn ... :)



Sv; åh tack för din kommentar! Kul att höra skönt att höra framförallt, snart går väl folk och är zombies ( ihopsydda låtsats kroppar) jag vet inte men jag tror på att det är lite sjukt att sprätta upp halva kroppen för att operera in plast och vad händer med kroppen om 50 år..? Ingen som vet än? :)

2012-02-07 @ 08:09:44
URL: http://sockerlollo.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0