A victim of school

Jag suger lite grann på att uppdatera kära bloggen. Igår pluggade jag typ bara inför det lilla alkoholprovet vi hade idag. Har ju gått en tvådagarsutbildning i ansvarsfull servering av alkohol, om alkohollagen och konflikthantering på krogen. Mycket lärorikt. Insåg med provet framför mig att mina cirka 5 timmars plugg igår inte skulle visa sig så mycket då det var "ringa-in-det-rätta-svaret-prov". Dock är det väl alltid bra att ha pluggat för man kommer använda detta i livet... Full pott, alla rätt på provet är väl bara en liten bonus som jag lägger på pluskontot i veckan :)

5 timmars pluggande är konsekvensen av att ha datorn bredvid sig, sitta på facebook, läsa bloggar samt tvätta samtidigt. Det blir liksom inte effektivt alls.

Så är skoldagarna då över, det var roligt att komma tillbaka till lärandet för en stund. Men imorgon är det tillbaka till hårt jobb som gäller. Idag fick jag svara på en undersökning i pappersformat plus en kille som ringde mig från ett annat företag, men båda ville veta hur det gått på arbetsmarknaden efter min examen i IMER-programmet. Kändes skönt att bli sedd och kunna få konstatera svart på vitt hur synd det är om oss. Nu tar jag på mig offer-rollen här.. Men hela hösten har jag inte varit bitter på programmet, man får ta konsekvenserna av sina val och jag har kämpat på, så när någon är intresserad av att veta ens åsikter så blir det en gyllene chans att kunna få tryckt i någon avhandling eller dokument att det är synd om studenter som har en kandidatexamen och inte får jobb och inte har rätt till pengar, få leva på sparpengar, vända på kronorna, leta sig igenom arbetsmarknadsdjungeln utan hjälp från skolan och kanske hittar de någon brödkant att tugga på om de har tur..... Typ så :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0