Varför jag tycker det är fel att ge bort en get

 
Alla har vi olika åsikter och jag vet att det jag tycker kanske är lite extremt för somliga men nu vill jag förklara mig. Varför jag tycker det är hemskt och fel att ge bort en get i julklapp.
 
Om geten hade gått till familjer i fattiga områden men som har det stabilt hade det varit en sak, de hade haft råd att ge geten mat och tak över huvudet, rent vatten och omvårdnad, sen hade de i gengäld fått ost och smör. Det låter ju fint?
 
Men att ge en get till en familj som lever i stor fattigdom? Geten blir undernärd, får kanske inte tak över huvudet, rent vatten eller mat. Det har framkommit att många familjer inte har råd att ge geten mat för den maten behöver de själva för att äta. Såhär fattiga familjer, de kan inte göra ost antagligen? Krävs ju ändå verktyg för att göra det. Mjölken kan de dricka, men geten bildar inte mjölk sålänge hon inte mår bra eller kan de få kött, då får de väl max en veckas måltid.
 
jag tycker det är hemskt att ge en varelse lidande för att rädda en annan i lidande. Jag tycker det är fel att sätta ett djur i fattigdom och missär, i svält, uttorkning. Det är inte rätt någonstans och jag betvivlar att det hjälper familjen i långa loppet. Så snälla tänk på detta innan ni kommer med mothugg eller ger bort en get. Tänk längre, det finns massa andra saker man kan ge istället för ett djur.
 

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Håller med, fattade i början inte om det va bildligt talat för jag har så svårt att greppa vad man tror skulle bli bra av det hela. Det är i alla fall inte geten eller familjen som får någon vinnig ut av det hela. 200 kr..någon annan drar vinningen ur detta. Hoppas folk har insett det..för jag ycker det är helt uppenbart att detta skulle va något bra.

2012-12-26 @ 08:50:29
URL: http://boobluscious.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0