Same old

Min blogg har varit så ofattbart tradig de senaste veckorna, ja kanske månaderna. Det är inte ofta jag skriver inlägg. Mina dagar ser oftast ut såhär.
 
måndag-torsdag: Gå upp kl sju, gå till praktiken, sitta och dricka kaffe till tio. Hänga med på möten och anteckna, ibland gå till kvinnogruppen och sitta där och dricka té och försöka förstå vad de pratar om. Lyssna lyssna lyssna. Kl tolv lunch och sitta och slappa till ett.Från kl halv fyra, vänta och vänta på att sista timmen ska gå för oftast har jag inget för mig utan försöker sitta och se ut som att jag har något att göra. Komma hem vid fem, vara hemma med Fia för att jag lämnat henne hela dagen, laga mat och göra ärende.
 
Fredag-lördag: Jobba 10-12 timmarspass på mosaik, träffa underbara kollegor, glada gäster som ger en beröm eller surisar som klagar. Driva med kockarna, höra på deras skitsnack. Skratta och le om vartannat. Stå i garderoben 00-04 under klubben, träffa stammisarna, snacka lite skit, snacka med olika folk. Sova klockan fem.
 
Söndag: Sova till 13.00 , ganska död efter lite sömn under helgen. Träffa familjen eller någon annan ibland, oftast familjen. Tiden går snabbt till 23 då jag sover i väntan på ännu en praktikvecka.
 
Det händer inte så mycket mer än detta. Har haft en jättebra jobbhelg, skämtat massa med kollegorna som alltid och fått höra fina ord från gäster. Adventsfika hos familjen med massa kakor och tända ljus och snöööö i stora mängder.
 
Nu ska jag jobba snabbt på praktiken så dessa tre veckor springer. Sen är det över.
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0