Hur orkar man

Vissa undrar ibland hur jag pallar bry mig om allt och alla. Först och främst bryr jag mig faktiskt inte om alla frågor, utan mest om sakerna jag brinner för.. Och jag vill att världen ska bli bättre.
 
Men ett litet knep till varför jag orkar engagera mig i vissa saker är för att jag inte engagerar mig i massa skitsaker som vädret, att hata folk, restaurangmat, parkering eller att Disney tar bort den judiska dockan inför julen. Sen hade jag önskat att jag orkade engagera mig mycket mer än vad jag gör.
 
Jag hade faktiskt önskat att folk hade lagt ner sin energi på att engagera sig för att göra världen bättre på olika sätt än att sitta och gnälla över oerhört ytliga saker.
 
det kan vara min lilla julönskan.
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0