Minsann

Tur att man kan ändra sig. Fick lite starka reaktioner på min FRÅGA om dricks, ville egentligen bara veta andras synsätt och minsann fick jag det. Nu har jag ändrat min syn på det hela och anser att människor ska ge dricks om de vill, det är ju en gammal tradition och på väg att dö ut. Så de senaste dagarna jag jobbat har jag endast blivit glad när någon gett dricks, väldigt generöst tycker jag nu.
 
Dock tycker jag det är lite märkligt när andra menar på att deras jobb är lika jobbigt, visst kanske lika fysiskt tungt men att faktiskt inte få äta på sex timmar och inte få en paus alls på hela arbetspasset tror jag inte är så vanligt inom vård och omsorg?
 
Inte nödvändigt med dricks. Så var det med det. Det är väl tur att man frågar så man kan ändra sig också? Indeed.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0