Sickening

Är illamående i soffan just nu.  Var inne på min hotmail och ser mail är från WSPA som berättar om masslakt på elefanter i ett reservat i Afrika. Över 200 stycken har slaktats på grund av elfenben. Detta sker hela tiden. Gorillor dödas för att deras kött är värdefullt. Andra djur dödas kanske på grund av deras skinn, päls osv. Som ormar eller alligatorer. Jag blir illamående när jag tänker på människor som kör in med sina bilar och bara skjuter ner elefanterna, helt hjärtlöst. Det är ingenting för dem, ett elefantliv är lika med noll.

Det gör mig så arg och illamående. När jag får min lön ska jag skänka någon hundring här och där till WSPAS arbete. De gör så mycket bra. Att hitta en organisation vars arbete man brinner tillsammans med är bra tycker jag. Bara längtar tills jag får bra lön då jag kan skänka en bra summa varje månad. Jag vill bara få slut på lidande och dödande. Och det tror jag att man kan bidra till genom att sprida budskapet, göra akiva val och skänka pengar till människor som arbetar för det man tror på.

Kommentarer
Postat av: lolloink

fyfan.

2012-04-23 @ 13:42:11
URL: http://lolloink.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Jag har funderat ett tag på ge pengar dit.. men efter allt man hört om orginisationer som stoppar pengarna i egen ficka så har jag känt lite att jag vet inte om jag kan lita på det.

För mig handlar det inte om att jag förlorar pengar, lixom 100kr i månaden är 1200kr om året.. vad är det för mig att ge bort i jämförelse mot vad det kan betyda för någon annan att få i hjälp?



MEN om någon tar mina pengar och stoppar det i fickan för leva ett lyxliv.. då blir jag SJUKT förbannad. Inte för att jag går under utan mina skänkta pengar, jag klarar ju mig.. utan för det drabbar någon som behövde dem (därför man ger ju).



Men jag har faktiskt beslutat mig för ge till WSPA och hoppas innerligen dem går till det dem är till för och inte ner i någons ficka..

2012-04-23 @ 16:34:52


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0