Sällskap

Tänk att jag alltid trodde att jag var en ensamvarg. Eller inte ensamvarg kanske men att jag var någon som behöver min ensamtid. Så är ju inte fallet kan jag säga. Eller har det bara förändrats det senaste halvåret-året kanske. Idag fick jag sluta efter ett par timmar på jobbet (Restaurang F denna helgen), då satte jag mig i baren och snackade skit med kollegan som älskar att hålla låda. Detta är en kollega som jag arbetade med första gången igår, även kocken var där och snackade. Supertrevlig är han, vi pratade om Grekland, om öarna jag besökt vilket råkade vara några av hans favoritöar, han är grek och har bara bott här i knappt ett år. Under dagen har jag först ätit en tallrik med blandad grekisk mat - fetaost, bujurdi, briam, friterad potatis, tzatziki och sallad. Sedan lite kladdkaka.

Efter två timmars snack i baren åkte jag dock hemåt, fortfarande letandes efter sällskap. Men sen tänkte jag "Nej, du behöver en softkväll, bara film och vila". Doctor Sofies order.

Så nu blir det bloggande, gottis och film hade jag tänkt.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0