Panikhungrig

Vaknar astrött av klockan men går upp helt yr i skallen med ännu dimmiga ögon bara för att få den där muslitallriken i magen. Maten de senaste dagarna har inte varit den bästa.

onsdag - ris&salsa med nachos, senare haloumiost med sallad och brödskiva
Torsdag - frukost hemma, en sallad
Fredag - frukost hemma, sallad och en förrätt med ostfyllda småpaprikor
Lördag - frukost, en halv hamburgare och på natten en liten baguette med grönsaker

Vi (vegokollegorna) måste se till att vi får annan mat än sallad. Vissa tror att vegetarianer äter mycket sallad? Jag äter typ aldrig sallad, och inte hon heller. Som vegetarian måste man hela tiden se till att få i sig bra mat och då är sallad inte den bästa då det inte innehåller mycket näring, om man nu inte gör den mer matig med grövre grönsaker och bönor.

Nu ska jag snart hoppa på bussen hemåt Kristianstad och då ska jag fan äta rejält hemma hos familjen. Jag ska äta de ur huset. Och så ska jag mysa till tusen.

Om en vecka kommer Dilshad tillbaka, känn lyckan!!!!


Grönsaksbiff med bulgur och kokta morötter&harricot verts


Wokade grönsaker till haloumiost


Lasagne med spenatblad, färska tomater och oliver

Kommentarer
Postat av: Nate

Sv: Ojoj, det har jag verkligen ingen koll på tyvärr. Om du själv är haj på ingredienser så har jag nu letat upp ingrediensförteckningen för Garnier BB Cream här:



Active Ingredients: Octinoxate 4% Other Ingredients: Water, isononyl isononanoate, isoxadecane, glycerin, alcohol denat, peg-20 methyl glucose sesquistearate, methyl glucose sesquistearate , cetyl palmitate, nylon-12, cyclohexasiloxane, propylene glycol, hydrogenated polyisobutene, stearyl alcohol, magnesium aluminum silicate, phenoxyethanol, fragrance, caprylyl glycol, lithium magnesium sodium silicate, disodium EDTA, linalool, benzyl salicylate, limonene, caffeine, ascorbyl glucoside, benzyl alcohol, geraniol, cellulose acetate butyrate, polyphosphorylcholine glycol acrylate, citral, ammonium polyacryloyldimethyl taurate, polyvinyl alcohol, sodium chloride, butylene glycol, sodium hyaluronate (MAY CONTAIN: Titanium Dioxide, Iron Oxides], FIL B47069/7, G790303



Hoppas du fick svar på din fråga och tack för att du lämnade en kommentar! Glad påsk. :)

2012-04-08 @ 20:19:28
URL: http://mygiftandmycurse.blogg.se/
Postat av: LA

insp - mat med kärlek

2012-04-10 @ 10:56:08
URL: http://lolloann.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0