Kosläppet

Blev att jag och D åkte till kosläppet igår. 18.00 var tiden och köerna dit var ganska långa, så tur att vi hann! Ord som kan sammanfatta eventet är.....

bönder    dynga     "vårlukt"     epatraktor    regn    massa kor    en jäkla massa folk


Korna var inte megaglada att få komma ut när det regnade men en del av dem skuttade lite och sprang. Söta kossor. Deras juver var sjukt stora reagerade både jag och D på... Ja, man ska inte dricka så mycket mjölk, det är faktiskt synd om kossorna att producera så som de gör. Jag köper en halvliter mjölk i veckan som jag har till kaffet och sen köper jag ibland youghurt men annars försöker jag hålla mig borta från det. En och annan glass blir det förstås.. Men förvånar mig inte om jag blir vegan en vacker dag.

'



Vi hälsade på söta grisar, får och lamm och kalvar. Vi kunde inte låta bli att reagera på att folk äter grillad korv samtidigt som de så gärna vill se korna glada när de springer ut från stallen. Lite märklig dubbelmoral, hade inte skadat om de hade haft det vegetariskt just på den dagen. Men det klart att jag tycker det...


Man måste älska hur galen jag ser ut på denna bild. Men det är jag = galen i grisar!






Efter kosläppet körde vi till ett slott som låg i närheten. Där hittade vi två söta katter som verkade vara hemlösa, de bodde i en öppning i slottet.. Så vi körde och köpte grädde och kattmat och ni ska tro att de blev glada! En tredje katt kom också springande. Vilken lycka i min själ att se katterna glufsa i sig!


Var en riktigt rolig kväll!!




Kommentarer
Postat av: lolloink

ÅH va härligt!!! så fina djur <3

2012-04-27 @ 08:01:40
URL: http://lolloink.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0