Fjortisfason

Inatt var det en väldigt konstig natt haha. Jag jobbade i garderoben med roliga och kaxiga kollegan från Mosaik, vi har ändå sjukt kul ihop för vi dissar varann hela tiden. Han är ett par år yngre än mig. Konstig var natten för att det inte riktigt var den publik jag hade trott att det skulle vara. Det var lite fjortisdisco kan man säga. Sen gick tiden sjukt snabbt, vilket också kändes konstigt. Ska ju inte säga mer om publiken men en stor fundering är - varför i helvete har man med sig en skitstor väska när man ska UT!? På nattklubb? Som väger flera kilo? Jag förstår bara inte vitsen. Tänker att det är lämpligare med en snygg kuvertväska. Det var faktiskt jobbigt att kånka omkring på alla megastora handväskor inne i garderoben. Och i stort sett varenda brud hade med sig sin största väska proppad med grejjer. Jag undrar i mitt stilla sinne om det innebär att jag börjar bli gammal och töntig när jag inte förstår att man gör något av opraktiska skäl? Kan ju säga att jag kände mig sjukt gammal i jämförelse med de jag mötte igår haha.

Som när jag själv var yngre och ville ha kort vinterjacka, världens minsta handväska som inte rymde någonting och en kavaj som absolut inte rymde något plagg under bara för att det var inne med dessa saker. Sjukt opraktiskt tyckte mamma. Nu bara tittar jag på de yngre tjejerna och bara fattar inte att de släpar med sig en jävla övernattningsbag ut. Haha. Eller det där var kanske svaret på mina frågor? Om ifall att en övernattning skulle äga rum. Ush, hoppas det inte är därför.



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0