Nu börjar det hända saker

Igår var en fantastisk dag! Jag var duktig att träna på förmiddagen, redan klockan tio vilket är mäktigt för mig som är så jävla morgontrött. Sedan sökte jag lite jobb och fick kontakt med en coach som ska hjälpa mig i jobbsökandet. Enligt hemsidan verkar de superbra, så jag hoppas att få ut mycket pepp! Ska dit på måndag.

På seneftermiddagen igår startade jag Karriärplanering och redan innan lektionen hade jag värsta samtalet med en tjej som verkade supertrevlig. Vi är bara fem stycken i klassen, läraren är sjukt inspirerande, fjompig och smart, upplägget verkar kanon och jag fick massa positiv energi. Tyvärr har vi en energitjuv i klassen, en äldre kvinna som avbryter läraren och pratar pratar pratar. Jag störde mig som satan på henne. Speciellt när hon ville fråga ut mig vad IMER var för något och hon låter mig inte svara innan hon avbryter. Sen måste hon be mig repetera vad det stod för för att hon snackade i mun. Vi kan alltid hoppas hon hoppar av, right?

Idag vaknade jag av att det ringde och det var från Studentconsulting, jag hade sökt ett jobb hos de, ett tillfälligt jobb endast för tre dagar men det lät skitkul så jag ska på intervju på torsdag. Detta går bra ;)

Jag ska få klarhet i allt vad heter jobbsökande, både genom coachen och kursen, som båda inriktar sig mycket på personlighet, vilket är bra :)

Kommentarer
Postat av: Sanja

Lycka till!!! Kommer säket gå jätte bra! Snart kommer du ha pengar så det räcker och blir över hihi ;)

2011-09-20 @ 13:05:05
URL: http://walkinthepark.blogg.se/
Postat av: Jonna Lilja

Jag ska inte skratta men måste. Den kvinnan du snackar om energitjuven de låter som Stoffes pappa och hans nya, de är båda såna. Avbryter alltid, lyssnar inte osv. Jag har stört mig nu 2½år de man kan göra är att försöka skratta bort det. Ibland lutar jag mig tillbaka och hör på de när de avbryter och inte lyssnar på varandra=) då skrattar jag bara högt inombords. Men klart inte lätt på ett sånt ställe där man vill lära sig något från läraren och inte från nån annan som går där. Lycka till på intervjun ska hålla tummarna=)

2011-09-20 @ 15:44:51
URL: http://thepinklily.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0