No place like home

Underbart fantastiskt att vara hemma i lägenheten igen. This is home :) Igår hade jag ju shoppingdag med mamma, fick en massa fint av henne, riktigt snällt! Några blusar som var riktigt häftiga. Jag ville bjuda på fika på ikea. Gick till kassan med två kanelbullar och två kaffe -" 10 kronor", sa expediten. Förvånad som jag blev hittade jag inte ens tio spänn i väskan. Galet pris.

Det var trevligt med en shoppingdag, vi har det alltid trevligt på våra äventyr :) Idag har jag med flera grillat i en park och spelat strandtennis, riktigt underbart väder och kanske sista gången man grillar i år? Om det inte blir en höstgrillning sen.

Har även satt in foton i albumet. Fick ett fint album av Linnsi i julklapp, men när jag klistrade in bilderna vek sig sidorna, så jag tog tag i saken och köpte ett fotoalbum idag, ett sådant där man sätter in bilderna i fickor, händigare och garanterat fel-fritt. Riktigt fint album, endast 89:-. Visste att Maxi skulle ha något billigt. Tog liksom äntligen snålheten i nacken och köpte detta trots mina ekonomiska åtstramningar, även en kalender. Men när vi kom till kassan betalade Dilshad, hjälpte inte att säga emot några gånger. "han hade ju ändå dyrare saker i korgen". Gulliga personer jag har omkring mig! Har ju inte behövt använda mina pengar på länge, men nyss köpte jag en bok jag behöver till skolan och den köpte jag alldeles själv, begagnad såklart.

Imorgon är det söndag och jag ska träna med Linn för första gången på flera månader. Kommer bli mycket flås!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0