Läge för energi

Idag var jag minnsann duktig att ta en morgonpromenad. Ursäkta om det ordet är felstavat, minns aldrig hur minnsann stavas. Finns några sådana ord som är sjukt jobbiga att skriva hehe. Nu måste jag...

* städa, baka
* telefonmöte klockan 13
* arbetsförmedlingen för att träffa en person som jobbar med det jag vill jobba med,
* sedan möte inför mässjobbet kl 16.


Och hoppas det mötet är på en timme bara för sen blir det stress som fan av hemlig anledning.

Jag och min fina vän har tagit bort varann från facebook. Inte för att vi inte längre är vänner utan tvärtom för att vi ska kunna vara vänner. Vi vet båda två att man ofta känner sig sugen att snoka/kolla den andras sida och om det då finns nya vänner av motsatt kön kan man bli svartsjuk och det kan förstöra den fina vänskap vi har.. Så vi gjorde ett moget beslut att sluta vara vänner på facebook. Vi har en så fantastisk relation fortfarande, vet att han alltid finns där för mig och vår vänskap går inte att beskriva, den är mer än en vänskap.. Jag skulle inte vilja ha ett liv utan honom i det, så mycket betyder han för mig, för att jag vet att han förstår mig på ett sätt som många andra inte gör. Många, inklusive forna jag, förstår inte hur vi kan vara vänner direkt så efter ett break-up men det är så viktigt för oss att det liksom inte finns alternativ för det. Vi var fast beslutna från början hur vi ville ha detta och vi gör allt för att fortsätta vara bästa vänner. Hittills har det funkat. Visst finns det saker vi inte gör tillsammans än, för man måste liksom ha en tydlig gräns mellan vänskapen och det vi hade innan.. Kan inte umgås allt för mycket eller göra speciella saker tillsammans riktigt än. Men att bara kunna ses och ta en kaffe är guld värt. Kunna prata i tele, ta en promenad osv.. Det går verkligen inte att beskriva i ord hur viktig han är för mig. ♥

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0