Freaky monday

Vilken knasig halva det blev på dagen när jag träffade Linn. Vi gick till gymmet för att träna lite. Min kondition suger men det är en parentes. Det var en äldre man som kom in på tjejgymmet för att installera in en ventil mellan gymmet och omklädningsrummet. När vi skulle duscha skyndade vi oss som fan för att han inte skulle komma in och tog med våra underkläder in i duchrummet, vilka vi tog på när vi knappt hunnit torka. När vi står och ska ta på oss kläder knackar han på dörren och vi kutar in i duschrummet halvnakna. Efter andra knackningen vågar jag mig fram några steg och frågar om han kan vänta några sekunder. Då stressar vi med påklädningen så vi blir alldeles svettiga när vi just duschat. Det fanns ju liksom ingen ventilation där inne, det var det han skulle installera.

Galet, måste sett otroligt komiskt ut om man kunde se det i repris. När vi kom hem till mig, efter mycket snack och middag ska vi börja baka. Smöret jag köpte på vägen hem går ut om en vecka, det tillverkades i maj. Åh vad glad jag blev på Netto där. Vi börjar med drömmar. Jag tar fram hjorthornssaltet och kollar nog ganska chockat på Linn och skrattar åt att det gått ut. "Det är lugnt", säger hon "en gång åt jag salt och vet du, det hade gått ut för TVÅ MÅNADER sen". Då börjar jag skratta ännu mer och säger att det gick ut i april, varpå hon börjar skratta och jag kan knappt få ut "förra året" innan vi dör av skratt.

Ja, en aning gammalt men vi bestämmer oss för att köra på. Olja ska man också ha i smeten.. Hmm olivolja, funkar kanske?

Sammafattningsvis efter mycket nojjighet att det luktar som hårfärg från drömmarna i ugnen och hur djupa skåror vi ska göra i wienerstängerna så blir drömmarna väldigt goda med lite svag olivsmak som man kan skölja undan med kaffe. Wienerstängerna blir typ oätliga. Vet inte vad vi gjorde för del på dem, men de såg inte alls ut som på bilden (bara synen av de framkallade skrattreaktioner) och det var KAKOR som var så äckliga att ingen av oss ville ha dem. Det säger en hel del.

Roligt med en freaky måndag :)

Kommentarer
Postat av: Jonna Lilja

Hehe jag känner igen det där med att hitta sånt som gått ut. Blir lätt så med sånt msn snvänder sällan. Hjorthornsalt e nog ingen fara merrän att jäsningsverkan kan bli sämre, e jäsningmedel precis som jäst å bakpulver. Prova matolja nästa gång, det är smaklöst;-)

2011-09-06 @ 12:06:28
URL: http://thepinklily.bloggplarsen.se
Postat av: Sanja

Hahahahah, älskar sånna stunder..dem minns man för livet! =)

2011-09-06 @ 12:28:36
URL: http://walkinthepark.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0