Baklava

Igår köpte jag och Dilshad baklava på Möllan. Baklava är typ det godaste jag vet. När jag tar ett bett är det som att det blir disco, regnbågar och ballonger i munnen på mig. Men inte vilken baklava som helst, den allra bästa får man från Al basha på Möllan. Inget slår den, nu ska jag äta ett par till kaffet.

Typiskt att jag alltid på något sätt lyckas inhandla baklava när jag precis har börjat gå upp i vikt. Så äter jag de med dåligt samvete. Köper dessa typ 2 gånger per år och alltid lyckas jag. Äsh, screw vikten, jag ska njuta. När paketet är slut kan jag oroa mig :D

En perfekt baklava - sliskigt söt, krispig men mjuk, inte för hårt packad i lagren, mycket nötter, saftig. MM :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0