Seminarievärdinna

Nu har mina två dagar som seminarievärdinna gått. Jag var anställd av Student consulting för ett företag som heter Easy fairs, som stod bakom IT-mässan. Jag var seminarievärdinna för scen nummer två. Mina arbetsuppgifter var väldigt få, typ ta hand om talarna och se till att där var rent och fint, sätta fram vatten och rätt namnskyltar. Fick chansen att lyssna på en massa framstående människor inom branschen, som jag aldrig hört talas om förr, men som jag förstod var stora inom det område de pysslade med.

På min scen handlade det om marknadsföring på internet, främst om sociala medier men även sökmotorer och e-post. Har hört en massa massa massa tjat om iphone, apple, facebook, twitter och en massa fackord som jag inte visste vad betydde. Och fortfarande inte vet. En brud som skulle "städa datorn" och slängde quick-time för att jag aldrig använder det, visste bara inte att datorn använder det och har nu inte kunnat chatta på facebook tills jag installerade det på nytt. Hehe, lite malplacerad på en IT-mässa kanske. Men nej då, jag är väl inte helt tappad bakom en vagn, jag har ju facebook, jag har bloggen som jag dessutom skapat genom html helt själv med lite testning och hjälp men dock.

Jag var väldigt nervös igår, men teknikern som jag jobbade med var cool och de andra tjejerna var ashärliga. De har gjort jobbet lättare. Mina chefer på mässan var superbra och trevliga, så det jag var nervös för var arbetet i sig och vad som förväntades av mig. Alla intryck, allt det sociala. Somnade tio igår, som en liten bebis som varit på kalas för länge.

Har varit väldigt fancy-pancy i min outfit dessa dagar, kolla nedan.




Har haft namnskylt, pärm och egen arbetstelefon också. Jag var dock mycket fräschare på arbetet, då detta är ca två timmar efter hemkomst efter en hel dag på arenan :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0