Nationer

Efter en helpissig dag igår tog jag mig i kragen och stack till Lund. Mest för att jag var tvungen då Sofia fixat gästleg till mig.. Annars hade jag nog bara stannat hemma och dragit något gammalt över mig. Men vilken tur att jag var tvungen att gå dit, för det var sjukt kul!

Vi började på Västgöta nation där vi åt väldigt fin och god middag med dessert och tre tjejer delade på två flaskor vin och snackade en hel del om killar och kärlek. Hela middagen gick på 128 kronor per person, för huvudrätt, dessert och halv flaska vin. Efter några timmar där begav vi oss till Hallands nation där det var klubb. Tog en drink för 40 spänn, dansade en massa och åkte hem vid två-tiden.

Lunds studentliv är verkligen en hel kultur.. De har så sjukt mycket "nationalism" inom de olika fackulteterna, gemenskapsanda och ja.. vet inte hur jag ska beskriva det förutom nationalism fast för sin linje. En hel massa events och 13 nationer bara till för studenter. I Malmö finns bara en studentpub som jag faktiskt aldrig besökt ens. Den är nog inte så populär, vet ingen som går dit. När vi började programmet ordnades det en liten välkomstfest i ytterst strikt karaktär, typ lysrörsbelysning, lite dricka och mingel. Annars har det hänt nada. De events jag gått på har varit intressanta föreläsningar med exempelvis politiker osv. Men trots detta konstaterande känner jag att Malmö passar mig bättre.

Jag tror man växer upp på ett annat sätt när man pluggar i Malmö, då tror jag man lever lite mer vuxenliv istället för "skolliv" om man säger så.. Något som är viktigt då man ska ut i arbetslivet när man går ut och då gäller det att ha växt till sig, något som inte är det lättaste. De flesta jag känner känner sig inte redo att gå ut på en arbetsplats. I Lund tror jag det kan bli svårt att inte vara kvar i gymnasiementaliteten hela högskoletiden. Det verkar vara mycket fest, lek, bus och flum haha.

Det var sjukt kul att uppleva studentlivet som det är i Lund, något som både lockar och inte lockar :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0