Medmänsklighet efterfrågas

Har suttit och läst bloggar och FB-inlägg och kan inte låta bli att bli lite ledsen för beteendet som vissa människor har att hacka ned på andra. Jag tycker inte riktigt om när man glatt skriker ut åsikter som kan såra andra, speciellt om åsikterna är av mindre betydelse.

Jag diggar åsikter, jag tycker det är otroligt viktigt att stå för det man tror på, det man vill ha och det man vill förändra. Men att hacka ned på andra för skitsaker tycker jag är väldigt onödigt. För dig är det bara några tagenttryck för att du blev "irriterad" på något som inte ens påverkar dig. För någon annan kan det kännas mycket om personen blir träffad av dina giftiga ord.

Vem påverkar det om jag tränar slött, mer än mig själv? Om jag vill ha längre hår men inte kan lyckas utan lånat hår? Om jag vill ha utsvängda jeans när det är inne med stuprörsjeans?

Nu kan det hända att jag har kastat sten i glashus. Jag har många åsikter för mig, men jag försöker hålla mig till att attackera saker som skadar andra varelser, miljön eller samhället. Sen kan jag vara nyfiken, analysera, fundera över saker och ting, men jag försöker att aldrig attackera oskyliga livsval. Världen hade varit betydligt finare om vi kunde låta folk bestämma själv!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0