Mardrömmar i Arlöv

Efter att jag tittat på nyheterna, som ibland kan fungera som en skräckfilm tydligen, drömde jag att jag och familjen var tvugna att flytta eftersom det skulle komma något till där vi bodde. Vet inte om det var översvämning eller vad det var men vi fick packa det nödvändigaste bara och sen fick jag åka från mina marsvin! Ush hemska dröm. Jag ordnade till de i buren och gav de mycket mat, men var rädd att de inte skulle överleva. Det är översvämning i Bangkok, Thailands huvudstad nu och många människor måste lämna sina hem. Detta leder till att många djur lämnas ensamma, vissa räddas av djurrättsgrupper.

Såg en retriever bäras över vattnet av en man, då tänkte jag på alla djur som kanske inte kan rädda sig själva. Katter kan ju inte simma, inte så bra i alla fall.

Men mina små flickor går nu omkring på golvet bland sitt tält, sina lekrör, kartonghus och nalle. Kommer aldrig lämna dem :) ♥

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0