Måndag

Igår fick jag trevligt fikabesök av Farida. Vi bor ett stenkast ifrån varann och vi har inte träffats sen juli. Ja det är sant. En liten stund med kaffe, choklad och kanelbulle och huvudingrediensen massa prat mest om samhällssaker satt inte fel. Vi glider nästan alltid in på sådana djupa ämne som politik, djurrätt och samhällsproblem. Intressant värre :)

Idag ska jag söka jobb, har kaffe puttrande bakom mig och flicksen sitter och äter hö på golvet. Vaktis kommer förhoppningsvis och fixar mitt avlopp, kan inte ens duscha utan översvämning. Föreläsningen idag blev inställd. Han bestämde väl sig för att göra som jag gjorde förra veckan och skita i att komma. Det känns i min hjärna precis som det gör utomhus idag, dimmigt.

Julfikorna är inte långt borta nu. Julen i år känns extremt osäker.

Ja den kommer ju, men osäker på hur den kommer se ut.

En av sakerna som känns sådär är att jag har

inga pengar att spendera på julklappar...

Får fundera ut fina gåvor att ge som inte kostar. Känns inte kul

att inte kunna skämma bort sina älskade

men mina älskade förstår.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0