Komiskt

Läste mina allra första blogginlägg nyss, då var jag 20, 5 år gammal. Herregud säger jag bara. Jag har förändrats sjukt mycket, åtminstone att döma efter det jag skrev. Jag var så svart-vit i allt. Jag har mognat rejält, visst har jag starka åsikter men jag funderar alltid från olika håll och är beredd på att jag kan ha fel. Och jag var så öppen känns det som, har verkligen förändrats till att vara misstänksam mot allt och alla. Men jag har mognat till att vara stark nog att välja bort det som inte gör mig glad och fokusera på min hälsa och välbefinnande :) Haha lät som en klok gammal gumma va?

Ibland kan jag tänka att 20-åringar är omogna för sin ålder men herregud som jag tänkte i den åldern så kan jag inte döma någon. Man kanske inte tror att man utvecklas så mycket mellan 20-24 som mellan exempel 16-20 men helt klart mognar man under denna perioden också, man inser mer om livet och vad som betyder :) Men ibland kan jag känna att jag är mognare än många andra i min ålder som jag träffar på, att jag har insett djupare saker i livet och tänker lite längre än vissa andra. Är inte så impulsiv utan funderar mkt över beslut och vad som är klokast att göra i livet. Så jag vet inte om det är jag som förändrats mycket på dessa år, kanske inte alla andra 24-åringar ser mycket skilnad från när de var 20.

Ja, godnatt från mogna lilla mig :P Nu ska jag fortsätta chatta med min Mia



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0