Djurens dag

Idag är det dagen för helgonet Sankt Franciskus av Assisi, skyddshelgon för alla djur. Dett innebär att det är djurens dag idag.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att hedra detta. Jag ska åtminstone skänka en peng till någon organisation som stöder djur. Förmodligen blir det forska utan djurförsök. För kan inte tänka mig något värre än att använda djur för meningslösa experiment (som många är, om du läser på så ser du det).

Något som ni alla kan göra är att just idag äta vegetariskt! Så hedrar du djuren på deras dag. Om man har ett husdjur hemma kan man ta hand om de extra väl idag, det ska jag göra. Mina små älskade marsvin.

Älska djur


mys

mysiga sovplatser

fin bur


delaktighet

gräs måste de få

Shellys födelsedagstallrik

som jag saknar henne.. inget har faktiskt varit detsamma utan henne med mina andra marsvin.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0