Cookies

Jag bakade chokladcookies samtidigt som jag lagade middag. Sofia bjöd mig på så supergoda men detta recept jag hittade var inte lika goda, inte så "torra" liksom utan mer som vanliga kakor. Ja, jag bakade fint för att Linnsi ska komma imorrn. Måste ha något tilltugg när vi ska snacka massa skit, sånt kräver ju energi.

Det sämsta med att baka är berget av disk man lämnar efter sig. Nu måste jag ta tag i mig själv och brainstorma inför mötet på onsdag. Måste ju vara full av idéer när jag kommer dit, helst ska de spruta ut ur öronen. Ska bli så härligt att ha en dag med bästa vännen imorgon, en vecka utan dejt är alltför länge.

Just det. Jag lånade en bok på biblioteket. Gick bland hyllorna, hittade en som lät bra. Läste tre sidor, suckade och svor högt och lade den bestämt på bordet. Blä avskyr författare som skriver som nybörjare, vilket de flesta böcker jag har läst gör. Uppenbara följder (man vet vad som ska hända i texten), man vet när en utseendebeskrivning ska komma och stereotypiska utseende till personligheten som skildras. Sacre, jag vill ju lära mig läsa buhu.

Kommentarer
Postat av: Jonna Lilja

Cookies e så jädrans gott. Göteborgs kex har nya cookies som e jätte goda och man får receptet på paketet=)

2011-11-01 @ 17:03:55
URL: http://thepinklily.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0