Bullbak och irriterande räkningar

Denna fredag har börjat med smått magont. Fick ännu en räkning från försäkringen som jag "automatiskt" blev medlem i genom SSr, tack för den SSR, tack så hjärtansvärt mycket! 476 kronor har jag kanske inte riktigt råd med? Förra fredagen var det mer än tvåhundra och inte kunde man säga upp den på tele utan måste skicka ett handskrivet brev till dem. Detta gjorde jag igår och nu ska jag betala 476 kronor till. Jag hoppas de löser detta, jag vill inte ha en försäkring. Sjukt att ens fackförbund kan fixa detta utan ens vetskap. Borde inte vara tillåtet.

Denna upprördhet har tagit bort fokus från det viktiga, mötet i eftermiddag!

Igår bakades det ju med Linnsan. Förvirrade hon hade visst inte kollat upp ingredienser så blev affären två gånger. Men det är faktiskt en ganska gullig egenskap hon har haha. Kassörskan var ju lite "rolig". Jag frågade om de inte hade ekologiska ägg.. "Jag vet inte, säger hon. Spelar det någon roll?". Tänk vilka folk som har jobb. Men tur att lite korkade människor också kan få jobb i och för sig. Det tog en himla tid att baka först ett litet bröd och sen kanel&kardemummabullar, men kul var det. Jättegoda för att vara första gången. Kanske liiite torra, men nu jämför jag med min mammas, har aldrig smakat någon som kan baka bullar som hon, så kanske dumt att jämföra sig med. Var i alla fall riktigt kul att baka och snacka massa skit.

Ikväll ska jag till familjen och ha mysspelkväll!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0