Produktiv lördagsförmiddag

Eftersom jag satt vid datorn nördigt länge igårkväll bestämde jag mig för att inte sitta vid dator eller tv alls nu på förmiddagen. Det är en dålig vana att sätta på datorn samtidigt som jag äter frukost. Ofta den som slukar hela min förmiddag. Så istället gick jag upp redan halv nio och tvättade, åt god lördagsfrukost med mango, grekisk youghurt&honung och gjorde lite läxa och fixade massa saker här hemma som jag inte fått tummarna loss att göra.. Typ ta bort allt ludd från vinterjackan, kamma marsvinen (haha), stryka två plagg, byta duk i köket, sortera ner sommarskor i källaren och gå ut med pappersavfall.

Det är sådana saker som inte tar lång tid att göra men man gör de inte. Nu ska jag sminka till mig lite, bära ner i källaren sen blir det ut i solen en stund med D.

Det känns härligt att ha gjort alla småsaker nu, känns så fräscht och rent och fint. Och jag är så sjukt mycket piggare än när jag sitter vid datorn på morgonen!

PS - nu har det där jävla stoppet kommit i köket istället för badrummet, kan inte diska. Sånt ogillas. DS.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0