Mammi fyller år

Idag firade vi mamma här hemma hos mig. Jag o brorsan möttes vid halv ett och handlade och sen gick vi hem och började förbereda allt, tog sin lilla tid. Blev sjukt stressade i slutet, sprang hit o dit hehe. Vi lagade paj med grillad inlagd paprika, soltorkade tomater, fetaost och pesto. Filodegsrullar, tzatziki, sallad och sen gjorde vi brödstänger med olivolja och kryddor som vi tillagade i ugnen, blev sjukt gott allting. Till dessert gjorde vi vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar. Allt blev riktigt smarrigt, är stolt över oss. Vi kan laga mat båda två men brukar inte laga så avancerad eller "festmat" så det var duktigt. Dukade med köksbordet, blommig duk, blommor, servetter och vinglas på balkongen också, här ser ni resultatet. Det var jättemysigt där ute :)



Riktigt roligt att förbereda och kul att träffa föräldrarna och brorsan också. Hade kul och snackade massa, spelade alfapet och öppnade presenter :) Mamma verkade gilla skålen lika mycket som jag trodde. Alltid kul att umgås med familjen min. På tisdag kommer mamma igen för att planera resan med mig. Ingen som listat ut det än? Jag kommer avslöja när vi bokat hihi.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0